6 oktober 2014 Annette Zeldenrust

SEO check om hoger in Google te komen

Verschijnt uw website in de top 10 resultaten van Google? Of beter nog: staat uw website bovenaan in Google zonder dat u hiervoor gebruik heeft gemaakt van Google AdWords?

Bij SEO draait het om de natuurlijke, organische en niet-betaalde zoekresultaten in zoekmachines. Hoe kan deze hoge positie worden behaald?

Drie belangrijke componenten van SEO zijn de techniek, content en linkbuilding. Na uitvoering van verschillende SEO scans blijkt dat veel bedrijven de content niet optimaal hebben ingericht.

Veelvoorkomende constateringen afkomstig uit de praktijk:

  • Ontbrekende titles en meta descriptions
  • Geen zoekwoorden toegepast in de tekst
  • Gebruik van te lange webteksten

Enkele tips ter verbetering:

  • Zoekmachines hechten de meeste waarde aan de titel van een pagina. Optimaliseer deze titel door onder andere een zoekwoord te gebruiken en een absolute breedte van 512 pixels aan te houden.
  • Houd bij het schrijven van een goede webtekst in ieder geval rekening met het gebruik van zoekwoorden in de tekst. Noem de belangrijkste zoekterm in de h1-tag, in het begin, in het midden en aan het einde van de tekst.
  • Uit onderzoek blijkt dat de ideale tekst voor een webpagina tussen de 250 en 1500 woorden is. Zorg dat de webtekst beknopt en boeiend is.

U heeft dus zelf invloed op de resultaten in zoekmachines. Zeldenrust Marketing adviseert u hier graag verder in. Vraag de gratis SEO check aan of informeer naar ons SEO advies.

Tagged: ,

CONTACT


Neem voor nadere informatie contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.