5 november 2014 Annette Zeldenrust

Online marketing moet inzetten op conversie

Onlangs ben ik geïnterviewd door journalist Karel van Koppen over mijn visie op online marketing. Lees het interview en ontdek de kracht achter Zeldenrust Marketing.

Wil je voor de online marketing van je bedrijf ‘iets met e-mail, sociale media, website, etc.’, luister dan eerst even naar Annette Zeldenrust: “Alleen met een planmatige aanpak, gericht op conversie, heeft het zin tijd en geld in online marketing te steken.” Een aantal bedrijven plukt inmiddels de vruchten van, wat deze jonge Betuwse ondernemer, omschrijft als: het Zeldenrust Model.

Conversie
Je moet wel sterk in jezelf geloven om je baan op te zeggen en voor jezelf te beginnen. Dat Annette Zeldenrust die stap heeft gezet, zegt dan ook veel over haar. “Na mijn studie marketing aan de Universiteit van Tilburg kreeg ik een baan in ‘Marketing en Communicatie’. Ik had veel contacten met het Midden- en Kleinbedrijf. Die bedrijven wilden ook ‘iets’ met websites, e-mail en sociale media. Maar ‘iets’ doen aan online marketing werkt niet. Wil online marketing succes hebben, dan moet het een integraal onderdeel zijn van je commerciële strategie, met als doel: conversie.” Als Annette dit aan bedrijven adviseerde, waren die het wel met haar eens, maar was het advies voor hen soms moeilijk uitvoerbaar. “Het ontbrak vaak aan voldoende deskundigheid en mankracht. Ook in online marketing moet je investeren. Bedrijven die het serieus wilden aanpakken besloten vaak tot outsourcing. Ze vroegen dan aan mij, of ik daarvoor een goed adres wist.” Die vragen hebben Annette aan het denken gezet. “Ik zag voor mijzelf kansen om bedrijven te ondersteunen bij de online marketing.” In 2013 heeft zij de stap gezet en is haar eigen bedrijf gestart: ‘Zeldenrust Marketing’.

Zeldenrust
“Mijn achternaam komt mij goed van pas bij wat ik uitdraag. Marketing is een continu proces en er is zelden sprake van rust, integendeel: je bent voortdurend in beweging.” Het ‘Zeldenrust Model’ model waarmee Annette zich profileert, verwijst naar haar naam als bedenker, maar vertelt in één adem aan de opdrachtgever wat deze te wachten staat.

Kijken én kopen
Op zeldenrustmarketing.nl  staan de, in Annettes ogen, 6 speerpunten van goede online marketing:

  • vindbaarheid in zoekmachines (SEO),
  • de juiste bezoekers op je site door adverteren (SEA),
  • traffic via sociale media,
  • gerichte content op de website,
  • communiceren met klanten maar dan wel goedkoop, meetbaar en effectief en ten slotte:
  • webdesign en content die leiden tot conversie optimalisatie.

“Deze elementen zijn de basis voor alles, maar dan wel in hun onderlinge samenhang. Je kunt door SEO-teksten nog zo vindbaar zijn in zoekmachines, of nog zo’n mooie website hebben, als andere online activiteiten ontbreken haalt dat niets uit. Je zult je Facebook-pagina moeten bijhouden, je Twitter-account moeten benutten, je LinkedIn-relaties van informatie moeten voorzien. Je zult continu de content van je website moeten vernieuwen. Maar wat je ook doet: uiteindelijk gaat het om het bezoekers die gaan converteren.” Vroeger zou Annettes les geweest zijn: aan een mooie winkel waar mensen wel komen kijken, maar niet komen kopen, heb je niets. Overigens is ook het uiterlijk van de winkel van belang. Vandaar dat Annette tevens adviseert over naam, logo, huisstijl en over de manier waarop een bedrijf zich in de markt en in de online-markt zet.

Het model in praktijk
Natuurlijk gaat Annette voor ‘Zeldenrust Marketing’ zelf te werk volgens het ‘Zeldenrust Model’. Dat model kun je in de praktijk zien, als je gaat kijken op www.zeldenrustmarketing.nl. Je kunt daar Annettes Twitter-account gaan volgen, haar Facebook-pagina bekijken en liken, haar gaan volgen op LinkedIn en Google+, je kunt je abonneren op nieuwsbrieven. Je ziet het meteen aan haar website: bij goede online marketing heb je zelden rust.

Het werkt
Zelden rust hebben is geen probleem, want het model werkt. Dat blijkt uit de kring van opdrachtgevers die Annette in nog maar één jaar tijd heeft opgebouwd. Haar opdrachtgevers weerspiegelen dat het ‘Zeldenrust Model’ overal toepasbaar is en dat Annette feeling heeft voor een verscheidenheid aan ‘markten’:

  • leverancier van zonnepanelen,
  • producent van systeemwanden,
  • verhuurder van flexplekken,
  • aluminiumbouwer,
  • parfumier,
  • bouwkundig adviesbureau en architect
  • en een hovenier.

Nieuwsgierig naar wat Annette voor deze opdrachtgevers doet? Bekijk haar projecten, klik op de foto van het bedrijf van je interesse en je weet het. Wil je weten wat Annette voor jou zou kunnen doen? Ga dan naar haar website en vraag via de Q-knop een gratis QuickScan aan. Die knop is groen. Wie verstand heeft van online marketing, weet waarom.

In de Betuwe vind je naast bloesem en fruit dus ook een innovatieve online marketeer. Ook daarvan kun je in de Betuwe de vruchten plukken. De Betuwe smaakt naar meer. Mede dankzij innoverende ondernemers als Annette.

Auteur: Karel van Koppen

Tagged: ,

CONTACT


Neem voor nadere informatie contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.