25 mei 2015 Annette Zeldenrust

Meer conversie uit webshops?

U heeft een webshop, maar de online verkopen vallen tegen? De bezoekersaantallen stijgen, maar u had meer omzet verwacht? Uw bezoeker stopt het product niet meteen in het winkelmandje om vervolgens direct af te rekenen. Iets weerhoudt de bezoeker om overstag te gaan. Waar ligt dit aan? Hoe kunt u conversies uit webshops halen? Zeldenrust Marketing geeft u graag enkele tips.

1. Volg verlaten winkelwagentjes op per e-mail. Benader uw potentiele klanten nogmaals per e-mail of zelfs per telefoon.

2. Verstuur persoonlijke digitale nieuwsbrieven op basis van het aankoopgedrag. Probeer bij uw klant ook interesse voor vergelijkbare producten te wekken.

3. Voeg een button toe aan iedere web banner met een interne link, zodat de call-to-action wordt verhoogd. Geef deze button een converterende kleur, bijvoorbeeld groen.

4. Geef uw webshop een betrouwbare uitstraling. Streef bijvoorbeeld naar het verkrijgen van het Thuiswinkel Waarborg certificaat of het Webshop Keurmerk.

5. Maak informatie makkelijk vindbaar en voorkom dat uw bezoekers gaan dwalen in de webwinkel. Zorg dat de route naar de online kassa zo kort mogelijk is.

6. Maak gebruik van Google AdWords campagnes en zorg dat de externe link uit de advertentie direct naar het juiste product gaat en bijvoorbeeld niet naar de homepage. Houd daarom bij het bepalen van de website structuur rekening met landingspagina’s per product of categorie.

7. Gebruik eenvoudige online formulieren. Wilt u gegevens van uw bezoekers verzamelen? Zorg dan dat zij bijvoorbeeld bij het aanmelden voor de nieuwsbrief zo min mogelijk gegevens moeten invullen.

Wilt u ook een eigen webshop starten? Zeldenrust Marketing heeft ervaring met de ontwikkeling van een webshop in Magento, WooCommerce (WordPress) en Seoshop. Wij helpen u graag op weg! Kom gerust eens langs om over uw webwinkel idee te sparren.

Tagged: , ,

CONTACT


Neem voor nadere informatie contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.