1 februari 2015 Annette Zeldenrust

Matchen de Google zoekwoorden met waarop u gevonden wilt worden?

Mijn eerste adviesgesprekken beginnen vaak met de vraag: “Waarop wilt u in Google gevonden worden?” De klant noemt enkele zoektermen. Vervolgens raadpleeg ik de zoekwoordplanner en bekijk ik of men in Google daadwerkelijk zoekt naar de genoemde zoektermen. Al snel blijkt dat kleine verschillen in zoektermen het verschil maken.

Om een voorbeeld te geven: de zoekterm “systeemplafonds” levert per maand gemiddeld 590 zoekopdrachten op in Google. Naar het woord “systeemplafond” zoekt men in Google gemiddeld 4.400 keer per maand. Enkelvoud of meervoud maakt hier een belangrijk verschil. Uw webteksten, pagina titels en meta beschrijvingen zullen maar SEO geoptimaliseerd zijn met uitsluitend de term “systeemplafonds”. Een gemiste kans om organisch beter in Google te scoren.

Niet alleen content op de website is bepalend voor een natuurlijke, hoge positie in zoekmachines. Ook andere vormen van online marketing dragen bij aan een betere vindbaarheid in Google, zonder een betaalde vorm zoals Google AdWords in te schakelen. Zelf heb ik goede ervaring met e-mailmarketing en social media marketing. Maar ook content marketing in de vorm van een nieuwsbericht, persbericht of blog draagt bij aan een hogere ranking in zoekmachines. Niet alleen de positie in Google zal verbeteren, ook het aantal bezoekers op uw website zal zichtbaar toenemen door de juiste inzet van online marketing. Voordat u hiermee van start gaat is het wel belangrijk om uzelf eerst de vraag te stellen: “Waarop wil ik gevonden worden in Google en correspondeert dit met het zoekgedrag van mijn doelgroep?”

Tagged: , ,

CONTACT


Neem voor nadere informatie contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.