17 december 2014 Annette Zeldenrust

Hoe succesvol is uw social media content?

Als social media een belangrijk onderdeel is van uw online marketingstrategie, dan plaatst u naar alle waarschijnlijk minimaal drie keer per week een bericht op social media. Deze berichten zijn kort, maar zorgen wel voor conversie. De content die geplaatst wordt is bepalend voor het succes op social media.

Om goed te presteren op social media is het belangrijk om het succes van de content te analyseren. Graag geef ik enkele tips, zodat u zelf kunt beoordelen of u op de juiste weg bent of dat u wellicht bepaalde punten kunt verbeteren.

Bereik
Hoeveel mensen bereikt u met berichten op social media? Door gebruik te maken van unieke content zal het bereik maandelijks verder groeien. Wordt uw bericht bijvoorbeeld op Twitter vaak geretweet? Hierdoor stijgt het bereik enorm! Vergeet niet de volgers te analyseren van de persoon die uw bericht retweet. Welke volgers zijn ook voor u interessant? Geef deze personen extra aandacht en probeer via hen het bereik als een olievlek te vergroten. Post u regelmatig op Facebook? Probeer het bericht eens voor een klein bedrag extra te promoten binnen de doelgroep. Mijn ervaring is dat het bereik met gemak kan worden verdubbeld wanneer een post voor slechts een paar tientjes extra wordt gepromoot. Het proberen waard!

Clicks
Goede content bevat altijd een call to action. De lezer moet getriggerd worden om actie te ondernemen. U wilt immers dat het bericht verder wordt gelezen, dat men doorklikt naar de website of direct contact gaat opnemen. Ook is het mogelijk om in de content links naar anderen te plaatsen. Zorgt deze content juist voor meer clicks of scoren toch de links naar eigen media beter? Probeer ook eens content in de vorm van een video op YouTube uit. Vaak worden video’s het meest gewaardeerd. Krijg inzicht in de prestatie van uw eigen content!

Conversie
Alles wat we doen op social media heeft één belangrijk doel: conversie realiseren. Door actief te zijn op social media wordt u online zichtbaarder en krijgt u meer bezoekers op de website. Deze bezoekers moeten echter gaan converteren, zowel op social media als op uw website. Of het nu gaat om het invullen van een contactformulier, het downloaden van een brochure of een bestelling van een product in de webshop. Het succes daarvan is afhankelijk van veel andere factoren. Denk aan de opbouw van de website, het gebruik van conversie verhogende kleuren of de betrouwbaarheid van de webshop. U ontkomt er niet aan om het gedrag van bezoekers inzichtelijk te maken via Google Analytics. Nieuwsgierig naar het gedrag van uw bezoekers? Wij duiken graag voor u in de statistieken! Informeer vrijblijvend!

Tagged: , ,

CONTACT


Neem voor nadere informatie contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.