23 juni 2015 Annette Zeldenrust

Hoe kom ik aan nieuwsbriefabonnees?

U wilt maandelijks een digitale nieuwsbrief versturen, maar hoe komt u aan nieuwsbriefabonnees? Bij iedereen komt deze uitdaging bekend voor, zeker als u uw onderneming net bent gestart en er nog geen klantenbestand beschikbaar is. In dit artikel leest u hoe u klanten en bezoekers op uw website op een slimme manier kunt uitnodigen voor de nieuwsbrief.

Homepage
Veel bezoekers maken op de homepage het eerst kennis met uw onderneming. Plaats een inschrijf button op de homepage en bied de bezoeker een tegenprestatie, bijvoorbeeld 10% korting op de eerste productaankoop of afname van een dienst.

Pop-ups
Pop-ups zijn minder populair, maar erg effectief. Het is de moeite waard om het effect ervan eens te testen. Zet pop-ups echter wel op het juiste moment in. Wij adviseren om de pop-up weer te geven op het moment dat de bezoeker de contactpagina bezoekt (hij toont interesse) of wanneer de bezoeker een bepaalde tijd op de website is.

Social media

Maakt u gebruik van Facebook? Koppel dan een inschrijfformulier aan uw bedrijfspagina. De kans is namelijk groot dat uw volgers op social media nog geen nieuwsbrief ontvangen. Nodig volgers uit om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Is de nieuwsbrief verstuurd, dan kunt u deze ook delen via social media

Bedankpagina
De bedankpagina is misschien wel de meest interessante pagina om bezoekers in te laten schrijven voor de nieuwsbrief. De bezoeker komt bijvoorbeeld na een aankoop of na het aanvragen van een quickscan op deze pagina terecht. Deze personen hebben dus een positief oordeel over uw onderneming en zijn daardoor sneller bereid om zich in te schrijven voor uw nieuwsbrief.

Ontvangt u de nieuwsbrief van Zeldenrust Marketing al? U kunt zich hier inschrijven!

Aanmelden voor nieuwsbrief Zeldenrust Marketing

Tagged:

CONTACT


Neem voor nadere informatie contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.